Chipuri în timp - inocență și înțelepciune
20 January 2025
expoziție temporară de grafică
20 January 2025
expoziție temporară de grafică
Vineri, 24 ianuarie, de la ora 17, vă invităm la vernisajul expoziției temporare de grafică CHIPURI ÎN TIMP - INOCENȚĂ ȘI ÎNȚELEPCIUNE, lucrările fiind semnate de artistele din Botoșani Aida Șușter-Boțan și Alexandra Calistru, mamă și fiică.
"Conceptul acestei expoziţii a luat naştere în anul 2017, când am adăugat o serie de portrete în cărbune şi pastel la o expoziţie existentă numită «Chipuri ale sfinţeniei», a Aidei Şuşter-Boţan, gândită ca un omagiu adus deţinuţilor politici din temniţele comuniste.
Oraşele în care ne naştem şi creştem majoritatea dintre noi, sunt, în prezent, lumi cu totul diferite de lumea satului românesc de odinioară. Trăim într-o lume în care rânduiala străveche, cu toată bogăţia ei culturală şi spirituală, a dispărut aproape în întregime. Singurele ocazii în care eu, personal, am avut posibilitatea de a vedea oameni în port popular, în afara spectacolelor, au fost în câteva excursii în Maramureş şi Bucovina, unde, pe alocuri, se mai păstra obiceiul de a merge îmbrăcat aşa la biserică. De aceea, când am văzut pentru prima dată o serie de fotografii reprezentând România secolului trecut, realizate de nişte fotografi deosebit de talentaţi, am fost profund impresionată de atmosfera capturată.
Principalii pe care doresc să îi menţionez sunt germanul Kurt Hielscher, fotojurnalist care vizitează România în perioada interbelică şi publică albumul «România» în 1933 la Leipzig, prefaţat de Octavian Goga, româno-evleţianul Adolph Chevallier, supra-numit artistul fotograf al Văii Bistriţei, şi fotografii din colecţia lui Romulus Vuia, profesor etnolog şi deputat în Marea Adunarea Naţională de la 1918. Aceste fotografii, cu «chemarea» lor ce strigă din negura timpului, au fost sursa de inspiraţie pentru portretele mele.
Inspiraţia a determinat şi tehnica aleasă, mixtă, carbune şi pastel, cu accente aurii. Am încercat să redau, prin contrastul puternic, aceeaşi atmosferă a fotografiilor vechi, o esenţă a lumii de atunci, ca o fereastră misterioasă către o lume acum dispărută. Prin jocul de lumini şi umbre, pe care îmi place foarte mult să îl reprezint, am încercat să adaug şi mai mult dramatism acestor imagini, astfel să creez o legătură emoţională între aceste personaje şi privitor. O completare recentă de lucrări în cerneală păstrează acest efect al dramatismul monocrom" a declarat Alexandra Calistru.
Discover other posts from the Wood Art Museum:
13 January 2025
vino la muzeu, ai intrare gratuită!
15 January 2025 - 11:00 AM
31 December 2024
Tarife actualizate la MAL începând cu 1 ianuarie 2024
blog
30 December 2024
Ce, cum și cât, în anul ce-a trecut
blog
27 December 2024
cadoul nostru de Crăciun
blog